Eu am folosit o fotografie cu o catedrala, ce ii apartine lui dinapollito (click pe imagine pentru a o mari).
1) Vom incepe prin a adauga putin contrast imaginii. Pentru aceasta mergi la Image > Adjustments > Curves (Ctrl+M), si in fereastra care iti va aparea realizeaza o linie curba ca in imaginea de mai jos.
2) Creeaza un layer nou, schimba-i denumirea in “Clouds”, pune culoarea principala #eeeeee si cea secundara negru, apoi mergi la Filter > Render > Clouds. Schimba modul de imbinare al acestui layer in Screen.
3) Acum vom creea o masca pentru layerul Clouds pentru a ascunde unele parti ale acestuia. Mergi la Layer > Layer Mask > Reveal All, sau apasa click pe butonul selectat in imaginea de mai jos din paleta de layere.
Selecteaza Brush Tool si foloseste o pensula neagra
cu dimensiune mare pentru a acoperi unele parti ale imaginii. Uita-te
la paleta de layere de mai jos pentru a-ti da seama cum trebuie sa
arate masca. Schimba apoi opacitatea layerului la 70%.
4) Acum urmeaza sa
facem razele de lumina. Pentru inceput salveaza imaginea de mai jos si
deschide-o in Photoshop (click dreapta pe imagine > Save As..)
5) Mareste imaginea pe zona mai luminata, apoi folosind Single Row Marquee Tool apasa click pe imagine pentru a realiza o selectie cu latimea de 1 pixel.
Folosind Rectangular Marquee Tool realizeaza o
selectie cu setarile din imaginea de mai jos, pentru a micsora lungimea
selectiei creeate anterior (click pe imagine pentru a o mari). Cand ai
terminat, apasa Ctrl+J pentru a realiza un layer din selectie, apoi cu Move Tool muta layerul in imaginea deschisa la inceput.
6) Mareste imaginea astfel incat sa vezi mai bine layerul cu latimea de 1 pixel. Apasa Ctrl+T apoi trage cu mouseul latura de jos a casetei Free Transform, ca in imaginea urmatoare.
7) Folosind Move
Tool, muta acest layer ca in imaginea de mai jos. Eu am ales ca sursa
de luminii acel cerc de pe tavanul catedralei.
Mergi la Edit > Transform > Distort, apoi muta cele doua colturi de sus ale layerului astfel incat sa se potriveasca cu cercul de pe tavan.
Muta si colturile din partea de jos ale layerului ca in imaginea urmatoare. Cand ai terminat apasa Enter.
9) Schimba modul de imbinare al acestui layer in Screen, apoi mergi la Image > Mode > Curves si realizeaza o linie curba asemanatoare cu cea din imaginea urmatoare.
10) Creeaza o masca noua pentru layerul pe care lucram acum (Layer > Layer Mask > Reveal All), apoi folosind Polygonal Lasso Tool, realizeaza o selectie ca cea din imaginea urmatoare. Apasa apoi Ctrl+M pentru a deschide fereastra Curves, si realizeaza o linie ca cea din imaginea de mai jos.
11) Realizeaza o copie a acestui layer, apasa Ctrl+T
pentru a-l putea transforma, apoi roteste-l si pune-l langa layerul
original, ca in imaginea de mai jos (click pentru a o mari).
12) Acum trebuie sa
stergem partea de jos a fiecarei raze de lumina. Pentru aceasta ne vom
folosi de mastile layerelor. Selecteaza fiecare masca, pe rand, apoi
folosind o pensula cu dimensiune mai mare si culoare neagra sterge
partea de jos a fiecarui layer. Tine minte, trebuie sa lucrezi doar pe
mastile layerelor, nu pe layerele propriu-zise.
Schimba apoi opacitatea layerelor la 45%, respectiv 60%.
13) Creeaza un layer nou, selecteaza Gradient Tool si traseaza un gradient negru spre alb.
14) Mergi la Filter > Distort > Wave si pune setarile de mai jos. Apasa apoi Ctrl+I pentru a inversa culorile.
15) Mergi la Filter > Distort > Polar Coordinate si bifeaza Rectangular to Polar. Schimba apoi modul de imbinare al acestui layer in Screen.
16) Mergi la Edit > Transform > Distort,
si modifica aceste raze de lumina cum ai facut si mai inainte. Creeaza
o masca pentru acest layer si ascunde unele parti ale razelor folosind
o pensula cu dimensiune mare si culoare neagra. Imaginea ta nu trebuie
sa fie neaparat identica cu cea creeata de mine. Trebuie doar sa iti
placa tie efectul pe care l-ai obtinut.
17) Apasa Ctrl+J pentru a realiza o copie a acestui layer si folosind Free Transform (Ctrl+T) roteste layerul si muta-l deasupra celui original. Schimba opacitatea acestui layer la 50%.
Rezultatul final